Інклюзивна освіта

Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентів 
Для дітей з особливими освітніми потребами хочуть «виділити» так звану «команду супроводу». Хто до неї входитиме та які функції виконуватимуть педагоги, вихователі та асистенти?
Проект МОН для громадського обговорення
Пропозиції та зауваження до проекту акта просимо надсилати до 07 березня 2018 року на електронну адресу: koretska@mon.gov.ua
Що таке «команда супроводу»?
Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі – Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) у закладах загальної середньої та дошкільної освіти визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзії.
Команда супроводу дітей з ООП:
– створюється наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП;
– підпорядковується керівнику закладу освіти;
– співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.
Хто входить до команди супроводу?
Згідно з Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, до команди супроводу залежно від індивідуальних потреб дитини входять:
постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи/вихователь-методист, вчитель початкових класів (класний керівник) або вихователь, вчителі, асистент вчителя/асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог та батьки дитини з ООП, тощо;
– залучені фахівці (у тому числі фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі – ІРЦ)): вчитель-дефектолог (в залежності від виду порушення розвитку дитини з ООП), медичний працівник закладу освіти, сімейний лікар, асистент дитини, спеціалісти служби соціального захисту населення, спеціалісти служб у справах дітей тощо.
Функції, які має виконувати вчитель початкових класів/класний керівник/вихователь:
– забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
– виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;
– інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми;
– надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі;
– контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
– підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми;
– визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя;
– створення належної моральної атмосфери взаємин у класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина тощо);
– консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.
Функції, які має виконувати асистент вчителя/вихователь:
– допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
– участь у розробці ІПР;
– участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;
– адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;
– спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
– здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;
– оцінка спільно з учителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
– підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
– консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам.  

 

Немає коментарів:

Дописати коментар